Poranna medytacja. Jak ją wdrożyć do swojego dnia?

Rozpoczęcie dnia poranną medytacją może delikatnie uwolnić uczucie oszołomienia i pomóc w nastawieniu do bardziej udanego dnia. Niezależnie od tego, czy budzisz się o 5 rano, czy o 10 rano, włączenie porannej medytacji w formie „pobudki” do twojego planu dnia może być bardzo pomocne w przygotowaniu się na nadchodzący dzień, który jest pełny nieprzewidywalnych sytuacji.

Znaczenie porannej praktyki medytacyjnej

Kiedy zaczynamy nasz dzień poranną medytacją, dajemy sobie najlepszą okazję, aby być w pełni świadomym, w pełni przebudzonym i w pełni żywym, zanim „zrobimy” cokolwiek dalej. Tworząc regularną poranną praktykę, kultywujemy spokój umysłu i szczęśliwsze relacje, w których jesteśmy milsi i mniej osądzamy siebie i innych. Ze względu na obecne szybkie tempo życia wielu ludzi, nasze dni mogą zawierać sporo stresu i presji. Ludzie zakładają, że ten rodzaj stresu jest po prostu nieuniknioną częścią życia, ale medytacja może pomóc nam umiejętniej zarządzać życiem domowym i zawodowym.

Prawdziwy spokój umysłu jest zawsze obecny, ale najpierw musimy odpuścić wszystko, co przesłania taki spokój i jasność — nasza niepewność, rozmyślanie, nasze oczekiwania i nasza wewnętrzna paplanina myśli. Osiągając wewnętrzny spokój i spokój umysłu dzięki porannej medytacji, twoja perspektywa się zmieni. Zaczniesz też czuć się pozytywniej w stosunku do siebie i nadchodzącego dnia.

Medytacja może być korzystna o każdej porze dnia, ale są niezaprzeczalne korzyści wynikające z wdrożenia medytacji do swojej porannej rutyny i praktykowanie jej tak samo sumiennie jak filiżanki porannej kawy. Poranki mogą być najlepszą porą dnia do praktyki medytacji ze względu na ich spokojną naturę, podczas gdy popołudnia są bardziej gorączkowe z ciągle zmieniającymi się listami rzeczy do zrobienia.

Wdrożenie medytacji o poranku nie polega na próbie zbudowania 3-godzinnej porannej rutyny — chodzi o jakość, rytuał i motywację. Badania pokazują, że jesteśmy bardziej skłonni do podejmowania zdrowych decyzji rano, zanim wyjdziemy z domu na cały dzień. Jeśli możesz wstać i poćwiczyć lub zrobić dobre śniadanie, dodanie 5-minutowej porannej medytacji do tej mieszanki jest sposobem na przeniesienie skupienia z fizycznego na umysłowy. Możesz niemal myśleć o medytacji jak o porannym rozciąganiu mózgu.

W badaniu z 2018 roku pokazującym jak wyglądają poranki ponad 300 osób, które osiągnęły sukces, wykazano, że jednym z najważniejszych elementów ich dnia jest elastyczna poranna rutyna. Nie zawsze kontrolujemy nasze otoczenie, zwłaszcza gdy podróżujemy i mamy nieprzewidywalne plany dnia. Poranną medytację uważności można wykonać wszędzie: w łóżku, siedząc w taksówce, w samolocie lub czekając, aż zmiksuje się koktajl śniadaniowy. Medytacja może stać się podstawą Twojego dnia, czymś, na czym zawsze możesz polegać, aby uzyskać poczucie spokoju w ciele i umyśle.

Zalety porannej medytacji

Badania pokazują, że większość ludzi na świecie spędza 1-3 godziny dziennie na przewijaniu mediów społecznościowych, z czego większość zaczyna się jeszcze przed wstaniem z łóżka. Może to zaćmiewać nasze umysły na nadchodzący dzień i wykazano również, że zmniejsza zdrowie psychiczne i zwiększa niepokój.

Dziesiątki zdarzeń, które pojawiają się przez cały poranek, są poza naszą kontrolą. Mogą to być temperamentne maluchy, „awaryjne” e-maile przed pracą, wylana kawa na koszulę – co tylko chcesz. Co więcej, jeśli nie sypiasz prawidłowo, te niuanse stają się jeszcze trudniejsze do obejścia z poczuciem łatwości, a nawet mogą wpływać na podejmowanie decyzji w miarę upływu dnia.

Badania dotyczące uważności wykazały, że medytacja faktycznie wydawała się zmniejszać ciało migdałowate (które jest niczym nasza wieża kontrolna od wykrywania zagrożeń znajdująca się w mózgu), jednocześnie pogrubiając korę przedczołową mózgu, która jest odpowiedzialna za wyższy poziom umiejętności myślenia i modyfikacji zachowania. Ćwiczenie mózgu w sposób, który wzmacnia procesy myślowe, może zapewnić wsparcie i podstawy, których potrzebujesz, aby kontrolować, jak reagujesz na sytuacje w ciągu dnia.

Wskazówki, jak rozpocząć poranną praktykę medytacji

Skoro omówiliśmy już niektóre z powodów, dla których poranne medytowanie jest tak korzystne, dlaczego by nie włączyć jej do swojej codziennej, porannej rutyny? Najpierw zastanów się, gdzie chcesz medytować. Możesz rozpocząć praktykę, gdy jesteś jeszcze w łóżku (sugerujemy siedzenie w pozycji wyprostowanej zamiast leżenia, aby uniknąć odpływania). Możesz też znaleźć wygodne krzesło, miejsce na kanapie, poduszkę na podłodze, a nawet wsiąść do samochodu 10 minut przed wyjazdem i to tam poświęcić czas na swoją medytację. Jesteś jedyną osobą, która zna dla siebie najlepsze miejsce, aby dodać medytację do swojej porannej rutyny. Wybierz więc miejsce, które jest dla odpowiednie ciebie

Na ZenTime znajdziesz wiele rodzajów medytacji (zarówno prowadzonych jak i nie), z których będziesz w stanie wybrać te najbardziej pasujące do ciebie.

Jeśli martwisz się o czas, to medytacje mogą trwać już od tylko jednej minut, aż po 10/20-minutowe i dłużej. Wypróbuj niektóre z nich, aż znajdziesz format i styl medytacji odpowiedni dla ciebie.

Nie myśl o tym, po prostu to zrób. Małymi krokami do celu. Możesz nie zauważyć od razu pełni korzyści płynących z praktyki medytacji, w taki sam sposób jak potu po treningu, ale możesz być pewien, że subtelne zmiany w twoich myślach, jak postrzegasz i reagujesz na przytrafiające ci się sytuacje oraz nowo odkryte poziomy energii zaczną sukcesywnie pojawiać się w twoim świecie.

Wyznaczenie tego czasu na samym początku dnia może pomóc Ci wrócić do poczucia swojego JA i zmotywować do pozytywnego nastawienia, wybierając przede wszystkim ciebie jako priorytet.

Zostaw komentarz

Przewiń do góry
Send this to a friend